• inside

שיפור התפוקות של תהליכי התכנון בשרשרת האספקה

 

שיפור התפוקות של תהליכי התכנון בשרשרת האספקה

העמדות כלפי יעילות התכנון בשרשרת האספקה משתנות. חברות מתחילות לתהות מדוע המתכננים נדרשים להשקיע זמן כה רב בתחזוקת מערכות התכנון שלהם. ארגונים גדולים שואלים "מה לא נכון בתהליכים שלנו אם אנחנו מחזיקים צבאות של מתכננים?". חברות ממשיכות לשאול, "למה אנחנו צריכים להמשיך ולהגדיל הוצאות באופן משמעותי? ". גרוע מזה, החברות מתחילות לתהות האם התהליכים הקיימים לא מונעים הגעה לרמות גבוהות יותר של בגרות בתכנון. האם יש אי יעילויות במערכת התכנון המונעות מאתנו תחרותיות בשרשרת האספקה ?

בין אם נקרא לזה "תכנון אוטומטי", "תכנון במגע נמוך או "ללא מגע" או אפילו "שרשרת אספקה ללא נהג", הפחתת ההתערבות האנושית היא חיסכון משמעותי בהוצאות התקורה של הארגון. 

אנחנו קוראים לזה "POWERFULLY SIMPLE", כלומר התוכנה היא כלי מאוד אינטליגנטי, שנבנה כדי לפעול באופן יותר אוטונומי אך עדיין פשוט עבור המשתמש. כלים חכמים יותר מקטינים מאוד את המאמצים הידניים, משפרים דרמטית את יעילות התכנון ומביאים להורדת העלות הכוללת TCO)). 

להלן מספר דוגמאות:

חברת Lennox הגיע לרמה של 99.7% אוטומציה מיחשובית בתהליך התכנון וריענון המלאי , כלומר 997 מתוך 1,000 החלטות בשרשרת האספקה נלקחות עצמאית ע"י תוכנת SO99+ ללא התערבות המפעילים .

בחברת Costa Express מתכנן בודד מטפל ב 5,600 נקודות מכירה לא מאוישות של מכירת קפה. המערכת מעבירה כל רבע שעה נתוני מכר מכל הנקודות ומנגנון אוטומטי מפעיל את מנוע החיזוי, האופטימיזציה של המלאי ומייצר הזמנות ריענון ,הפצה ורכש.

קמעונאי האינטרנט WAYFAIR מדווח על הקטנה ביחס של 6 ל 1 בצוות התכנון שלו עם המעבר למערכת SO99+ : חיזוי ותכנון שרשרת האספקה במינימום מגע יד אדם.

בחברת הפארמה Cipla Medpro מנוע החיזוי של SO99+ מגיע בעקביות לשיפור של מעל 20% אל מול מנועי האינטליגנציה השיווקית של CIPLA - " אנחנו כיום במצב המאפשר לנו לכבות לחלוטין את כל התיקונים הידניים ולשים את מבטחנו המלא בחיזוי האוטומטי "

אוקיאנוס של נתוני ביקוש:

מה קורה פה ? כמות המוצרים עולה בהדרגה, מורכבות הביקוש עולה, הלקוחות מצפים לשרות מהיר יותר, והמתכננים מוצפים במידע ומנסים לייצר תחזיות , יעדי מלאי והחלטות ריענון. 

בשחייה בתוך אוקיינוסים של נתונים, המתכננים כבר לא יכולים לשלב ידנית את תחזיות הנתונים העומדים לרשותם עם מגמות השוק, דפוסי העונתיות, מבצעי קידום מכירות, השקות מוצרים חדשים, מחזורי החיים המתוכננים , נתוני POS או נתוני מדיה חברתית שיכולים להצביע על המגמות של ביקושי הלקוחות.

אוטומציה של תהליכי החיזוי והתכנון העיקריים, מאפשרת למתכננים מעורבות נמוכה. בגישה זו, הפעילות הנדרשת היא יותר כוונון של התחזיות תוך הבאת הידע השיווקי הספציפי ומומחיות תחום שרשרת האספקה שלהם. המתכננים עדיין נדרשים לבעיות מורכבות וכאוטיות יותר אבל פעילות פשוטה, משעממת ושגרתית נועדה לאוטומציה.

מנגנונים סטטיסטיים עוצמתיים ותהליכים של "מכונה לומדת" יכולים לעבד כמויות אדירות של נתונים מאחורי הקלעים, מותאמים לתכנון ואופטימיזציה של ביקוש לא אחיד (פריטים מהירים ופריטי זנב ארוך). האופטימיזציה האוטומטית של המלאי מתרגמת מדיניות שירות לקוחות לבניה של תמהיל מלאי נכון והגדלת שולי הרווח של החברה 

ראה תרשים בהמשך

שיפור התפוקות של תהליכי התכנון בשרשרת האספקה

 

 

אנחנו קוראים זה הנעה של המתכננים מ "In the Loop" אל "On the Loop". אנחנו לא המצאנו את צירוף המילים הזה, הוא הגיע מהעולם של רחפנים אוטונומיים למחצה, כשהמפעילים יכולים להשאיר הרבה החלטות פרטניות לביצוע של הרחפן עצמו, אבל להתערב בהחלטות ברמה גבוהה יותר.

היתרון הנוסף של גישת ההתערבות המועטה והאוטומציה הגבוהה של תכנון שרשרת האספקה היא לא רק העלאת הפרודקטיביות אלא גם היכולת של התהליך להיות גמיש לשינויים. 

בחלק הבא נעיף מבט חוזר אל החברות שהוזכרו לעיל ונבחן איך הצליחו לשנות את העסקים שלהם:

לאחר שחברת Lennox הפכה את רוב החלטות התכנון לאוטומטיות, היא מתחילה להגדיר מחדש את גישת השרות שלה סביב מודל עסקי חדש. אינך יכול לחזות תקלה צפויה במזגנים אבל בעולם של Internet of Things (IoT) וזרימת מידע ממזגני הלקוחות, Lennox יכולה לצפות כשלים ביחידות מסוימות, לפנות ללקוחות לתיאום ביקור מונע, לשפר את קשרי הלקוחות שלה ולאזן את העומס על צוותי השרות.

חברת Costa Express משתמשת בנתוניPOS , ונתוני טלמטריה לביצוע תכנון מהיר תגובה המאפשר גישה חדשנית לחלוטין ללוגיסטיקה וריענון המכונות. הם רואים עצמם מסוגלים להגדיר מחדש את יכולתם לספק קפה פרימיום בדרכים שלא היו אפשריות קודם לכן .

בעולם התחרות הברוטלית הקיים במכירות האינטרנט, חברת WAYFAIR מסוגלת לתמוך בגישה ממוקדת לקוח מרובת ערוצי מידע, כדי להתחרות בהשקעות הענק של AMAZON במרכזי אחסנה והפצה סמוכי ערים. WAYFAIR ממנפת את תכנון הביקוש המתקדם שלה ואופטימזציית המלאי שהשיגה כדי לחזות ולהגיב בזריזות לשינויי הביקוש והתנודתיות בצרכי הלקוחות.

מנועי החיזוי של Cipla Medpro אפשרו לה לחזות חוסרי מלאי פוטנציאליים ארבעה חודשים מראש. יכולת זו מאפשרת פעילות יזומה מונעת לטיפול בביקושים קריטיים של לקוחות.

לפעמים היתרון שבהתמודדות עם שינויים הוא היכולת לתמוך בצמיחה ובאתגר של הרחבת בסיס המוצרים וזמינותם ברחבי העולם. בחברת WAYFAIR נדרשו לשלושה מתכננים 100 שעות שבועיות של חיזוי ותכנון הריענון של אוכלוסיית הפריטים הגדלה. היישום של SO99+ אפשר להם לחתוך את הזמן מ 100 ל 15 שעות ולחזות פורטפוליו של כמעט מיליוןSKU ולתכנן ריענון מלאי של כ 40,000 SKU .

“Our team was snowed under with forecast exceptions and overrides,” said the senior director of inventory planning and sourcing. Now, “we can spend more time looking at the genuine exception SKUs rather having to question everything.”

A Segmented Approach

מושג ברור של המצב הסופי אליו נרצה להגיע לא תמיד מחייב קפיצה אליו בזינוק אחד. המפתח להבנה וקבלת הצורך באוטומציה יכול להיות מושג בהסתכלות על הבעיה ברמה גרעינית יותר, ותוך התאמת סוגי פעילויות מסוימות לתכנון אוטומטי. אוטומציה נכונה במקום הנכון אינה המחסל של מקומות העבודה אלא מחליפה של מקומות העבודה.

למשל, ניקוי נתונים וחישוב ביקוש בסיסי הוא יישום אידיאלי עבור אוטומציה. זהו מקום נהדר להתחיל בו את הדברים שהמחשב טוב בהם, תוך הפרדה החוצה של הפעילויות שהמתכננים מצטיינים בהן. עבור בעיות יותר מתוחכמות כמו חיזוי מבצעים או השקת מוצרים חדשים, מנגנונים אוטומטיים ו"MACHINE LEARNING " יכולים לסייע עוד יותר. 

A Segmented Approach

כך נאפשר למתכננים להיות מוכווני מטרות עיסקיות ולהביא ערך מוסף אינטליגינטי לתכנון.

בחברת RS COMPONENTS המספקת רכיבי אלקטרוניקה לכל העולם, מנהל שרשרת האספקה העולמית הוא מאמין גדול באוטומציה, לדבריו :

, “For some time now, I've wanted to be able to separate off the creation of the statistical forecast from the enrichment of it by the demand planners." “I want my demand planners to be ‘people people,’ with interpersonal skills, who can bring out from other [business] functions the sorts of things the system can’t probably know… making the eventual consensus forecast—the demand plan—absolutely as good as it can be."

האם אנחנו חייבים להמשיך ולהגדיל את מערכות תכנון שרשרת האספקה שלנו ולהעסיק צבאות של המתכננים בעלויות כה גבוהות – התשובה היא בהחלט לא.

האם אפשר להשיג רמות גבוהות יותר של בגרות על-ידי שחרור זמן לחשוב ולפלס את דרכנו להשגת שרשרת אספקה תחרותית ומתקדמת ? – כמובן שכן. חברות רבות כבר צועדות בנתיב הזה.